Här hittar du allmänna villkor för våra blomsterbud- och abonnemangstjänster.
Vad för blommor finns i buketten?
Bilderna på hemsidan är exempel på hur buketten kan se ut. Vi varierar bukettens utseende utifrån säsong och vilka blommor som går att få tag i. Den exakta sammansättningen kan därför variera, men bukettens färg, form och värde är förstås alltid detsamma.
I allra, allra värsta fall, som om nån av våra leverantörer krockar eller om Höga Kusten-bron magiskt försvinner över en natt, kan det hända att vi inte kan leverera exakt de färger som du beställt. Då kontaktar vi dig och gör upp om hanteringen.
När måste jag senast beställa?
Bud: I normalfallet: senast klockan 12.00 samma dag som du vill ha leveransen. Observera att vi inte levererar alla dagar i veckan.
Abonnemang: Vi behöver några dagar att sätta igång ditt abonnemang. Vi bekräftar per e-post när första leveransen kommer att ske.
Vad kostar leveransen?
Bud: När du beställer bud tillkommer budavgift som beror på mottagarens postnummer.
Abonnemang: Leveransen ingår i priset.
Vart levererar ni?
Vi levererar inom Umeå tätort med omnejd. Här finns en lista över de postnummer vi levererar till. Om du beställer till t.ex. ett hotell eller kontor lämnar vi blommorna i receptionen eller motsvarande. Därefter har mottagaren ansvar för blommorna.
Du ansvarar för att ge oss tillräckligt med information så vi kan lämna blommorna på rätt ställe. Tänk därför på att uppge ev. portkod till oss – och säg till om den ändras också. Om till exempel portkoden är fel eller adressen inte stämmer kan vi inte garantera att leveransen sker som avtalat.
Om mottagaren inte bor inom vårt utkörningsområde – misströsta inte. Du kan ändå beställa buketten och vi ringer upp mottagaren som får komma och hämta buketten själv i butiken. Det kostar ingenting.
När levererar ni blommorna?
Leveransen till privatpersoner sker under eftermiddagen-tidig kväll, för företag mellan 10-16.
Om det är riktigt, riktigt dåligt väder kanske vi tvingas skjuta upp leveransen en dag – då hör vi förstås av oss.
Bud: Vi levererar bud måndag till lördag, med undantag för storhelger.
Abonnemang: För att minska onödiga transporter och hålla nere priset levererar vi abonnemang enbart på torsdagar. Om det krockar med röda dagar hör vi av oss innan.
Hur levererar ni?
Vi kör ut blommorna med cykelbud eller bil, beroende på avstånd.
Levererar ni bud till begravningar också?
Ja, det gör vi. Där har vi inga färdiga buketter utan diskuterar gärna med dig i detalj vad som ska finnas. Kontakta oss i god tid så gör vi upp om det!
Vad händer om mottagaren inte är hemma?
Som regel ringer vi upp mottagaren i förväg så att någon är hemma när vi kommer eller för att be om portkod när vi vet att det behövs. (Vid dagar med stor anhopning av beställningar, t.ex. alla-hjärtans-dag och morsdag, ringer vi ibland dagen innan för att vi ska hinna.)
Du kan också ange att vi får hänga blommorna på dörren. Folk i allmänhet är tack och lov ärliga, men vi ansvarar inte för om buketten mot förmodan blir stulen. Om du hellre vill lösa det på något annat sätt (t.ex. den snälla, virkande pensionärsgrannen som alltid är hemma) så säg till oss när du beställer.
Hur betalar jag?
Vi samarbetar med PayPal, ett av världens största företag för onlinebetalningar. Läs mer om säkerhet här. För att beställa bud behöver du inte registrera dig hos PayPal.
Abonnemang: Här måste du skapa ett konto på PayPal om du inte redan har ett. Abonnemanget löper tills vidare och vi drar pengar några dagar innan varje leverans. Om det inte finns täckning just då kan vi tyvärr inte leverera.
Om vi måste ändra priset på ditt abonnemang hör vi av oss några veckor i förväg.
Jag vill inte ha kvar mitt abonnemang. Hur gör jag då?
Lätt som en plätt! Hör av dig till oss senast sex dagar innan den dag du vill avsluta abonnemanget. Gå sedan in och avbryt betalningen här.
Bekräftar ni min order?
Ja, det gör vi. Om inte bekräftelsen kommit, så kontakta oss!
Hanterar ni personuppgifter?
Jo det gör vi – försiktigt och med respekt för dig. Läs mer här.